loading...
سایت تفریحی کمپــــ فارسی|بروزترین مجله تفریحی
آخرین ارسال های انجمن
فارســـــ کمپ بازدید : 280 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (1)

نسل اول وب (1990 تا 2000)

نسل اول وب

اصطلاح «وب ۱» اشاره به اینترنت در قرن گذشته دارد که کاربران نقشی کمرنگ در دنیای مجازی داشتند و استفاده از وب سایت های ایتترنتی اغلب فرآیند ارتباطی یک سویه از جانب رسانه به مخاطب بود. (پایگاه اندیشه 1392 )

 

دانلود اهنگ جدید از بهترین خواننده های پاپ روز و آهنگ قدیمی به اضافه دانلود موزیک ویدئو جدید و خاطزه انگیر روزانه در حال بروز رسانی

 از سال های آغازین هزاره­ی جدید دنیای اینترنت وارد دوره ی «وب ۲» (Web ۲.۰) شد که در آن پایگاه های تعاملی اهمیت بیشتری پیدا کردند و نقش کاربران برجسته تر شد. در دوره ی «وب ۲» وب سایت های تعاملی اهمیت بیشتری پیدا کردند و شبکه های اجتماعی یکی از انواع این وب سایت ها بودند. با گسترش فضای وب ۲یی کم کم سروکله ی شبکه های اجتماعی جدی تر پیدا شد که در سال های بعد هر کدام به غول های اینترنتی تبدیل شدند. اورکات (Orkut )، های فایو (Hi۵)، مای اسپیس (MySpace) و فیس بوک (Face book) مهم ترین این سایت ها بودند که همگی در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ شروع به فعالیت کردند. (پایگاه اندیشه 1392 )

  1. يوزنت ها
  2. بي بي اس ها
  3. ايميل
  4. وب سايت
  5. موتورهاي جستجو گر
  6. يلوپيچ ها
  7. دايرکتوري ها
  8. چت روم ها (ياهو)

 

نسل دوم وب (2000 تا 2010 ) رسانه هاي اجتماعي

 

نسل دوم وب

WEB2

وب 2 شرح ساده اي از وب است که به کاربران عادي امکاناتي مي دهد تا در هر جايي که انها بخواهند محتواي مورد علاقه خود را توليد کنند .در واقع به فضایی اطلاق می شود که محتوای آن را کابران می سازند . این بستر ، بسته به رویه و نوع مشارکت کاربران آن می تواند چهره و سیمایی متفاوت به خود بگیرد .

  1. وبلاگ ها (داخلي و خارجي ، نرم افزار هاي بلاگ نويسي )
  2. ميکروبلاگ ها (توئيتر ، يامار )
  3. شبکه هاي دوست يابي (اورکات )
  4. شبکه هاي اجتماعي (فيس بوک ، ماي اسپيس ، کلوب ، گوگل ويو)
  5. سايت هاي اشتراک گذاري (فليکر ، يوتيوب ، کلام تي وي ، راپيت شير)
  6. پيام رسان ها (ياهو مسنجر ،‌گوگل تالک ،‌اسکايپ )
  7. تالارهاي گفتگو (انواع فروم هاي عمومي  و تخصصي )
  8. گروه هاي ايميلي (ياهو و گوگل ، باز )
  9. خبرخوان ها (انواع فيدها ، گول ريدر ،‌نيوز پارسيک )
  10. پادکست ها (پادکست ،‌ودکست ،‌کستينگ )
  11. لينکدوني هاي عمومي (ديگ ،‌دليشز )
  12. تکنولوژي هاي يکپارچه سازي اطلاعات روي وب
  13. (موبايل ، آي پاد ، آيفون ، گوگل زمين ،نقشه گوگل )

نسل وب 3

WEB3

بعد از 2010 وب 3 در برخی از کشور گسترش یافت و در بین آنها فعالیتهای جدیدی در این حوزه متداول شده است . این نوع جدید از وب که در آن حال ورود به دنیای مجازی است . وب هوشمند یا وب مفهومی نیز خوانده می شود . در وب 3 تعامل دو سویه بین کاربران و خود وب مورد توجه قرار گرفته است و از وب هوشمند انتظار می رود که منظور و مقصود کاربران را درک کرده و او را در راه رسیدن به هدف خود همراهی کند .

 سازمانها در جوامع امروزی از طریق اینترنت فعالیتهای خود را آنلاین در اختیاز مخاطبان خود قرار می دهند . وابستگی امروزه مردم نسبت به شبکه های اجتماعی زیادتر شده و مردم از این طریق روابط خود را با دیگران برقرار می نمایند . نوع رویکردی که دراین نوع از ارتباط وجود دارد وابسته به شرایط جغرافیایی ، جامع شناسی ، زبانشناسی و ... متفاوت می باشد  . رشته های که از آن نام برده شد بر درک بیشتر این جوامع می تواند مهم باشد و شناخت در این حوزه به ما کمک کند در  تشخیص خوب یا بد بودن برخی از شبکه های اجتماعی با تفکری آزاد و باز تصمیم بگیرم .

روابط اجتماعی در شبکه های اجتماعی تعاملی و آزاد شده است و هر شخصی در هر رشته و گرایشی به راحتی می تواند عضو شبکه های اجتماعی قرار گیرد و با هم دیگر تبادل لینک و عین حال تبادل اطلاعات نماید . ابزار های که امروزه در شبکه اجتماعی وجود دارد نیاز های کاربران را آسان کرده و یک هسته مرکزی و تخصصی را ایجاد کرده است . تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده برای کابران در شبکه های اجتماعی نیاز به فهم و ساختار واحد می باشد . از طریق شبکه های اجتماعی جنبش های اجتماعی متمرکز می شوند و برای کاربران انگیزه قوی ایجاد می کند تا در یک زمان و به صورت آنلاین اقدام به تفصیل شرح وقایع و رویداد بپردازند و در مورد مطالب انتشار یافته در فضای مجازی بحث و تبادل نظر نمایند .

شبکه های اجتماعی در گروه مختلف با طرح و لوگوی خاص برای مشتریان خود فعالبت می کنند تولید محتوا جدید یکی از ویژگی های شبکه های اجتماعی محسوب می شود و هر گروهی بتواند تازه ترین و داغ ترین اطلاعات را انتشار دهد موفق تر و تعداد کاران آن نیز در آن تایم زیاد تر می باشد .

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    من .... هستم؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1229
  • کل نظرات : 105
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 122
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 126
  • بازدید امروز : 337
  • باردید دیروز : 297
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,642
  • بازدید ماه : 4,608
  • بازدید سال : 58,009
  • بازدید کلی : 5,386,297
  • کدهای اختصاصی